חדשות

המלאי אזל - ורופאה מהדסה קנתה מכספה תרופה עבור המטופל שלה

ד״ר טל בן אוליאל נחלצה לעזרת מטפול באפילפסיה לאחר שהתרופה לה נזקק לא נמצאה במלאי בית החולים עקב חובותיו

הרופאה טל בן אוליאל, מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין ויו"ר החדשה של ועדת הבריאות בכנסת ח"כ עדית סילמן (צילום: דוברות הדסה )

רופאה בהדסה עין כרם קנתה מכספה תרופה שאזלה ממלאי בית החולים, כדי להמשיך בטיפול בחולה שלה שהיה במצב קשה. בסוף השבוע שעבר הוענקה לה בטקס קצר תעודת הוקרה בה הודגש ש"הפגינה אנושיות יוצאת דופן, בדרך אישית ובלתי מתפשרת לשם הצלת חיים".

ד״ר טל בן אוליאל, רופאה בכירה במחלקה לנוירולוגיה בהדסה, נחלצה כך לעזרת מטופל שלה, לאחר שגילתה כי התרופה החיונית עבורו – אוסופולט – איננה נמצאת במלאי בית החולים.

מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין התבטא בטקס: "בצוק העיתים כאשר חברות התרופות, עקב החובות שהצטברו, עצרו את אספקת התרופות להדסה, כולל תרופות חיוניות – מהלך שבו נפגעו כל שבעה בתי החולים הציבוריים העצמאיים, כולל הדסה, עד כדי כך שנשקפה סכנה ממשית לחיי מטופלים - בחרה ד״ר בן אוליאל לעשות מעשה".

ד"ר בן אוליאל רכשה את התרופה החיונית לטיפול בחולה אפילפסיה שמחירה בבית מרקחת פרטי כ-300 שקל לאריזה – מאחר שאלמלא נטילתה היה חשש שהחולה ייכנס להתקף חריף, עד כדי סכנה לחייו.

״החולה שלנו היה במצב לא פשוט", הבהירה ד"ר בן-אוליאל. "הוא מאושפז זמן רב. כשהבנתי מצוות בית המרקחת בהדסה שלא נוכל לספק לו עוד את התרופה הזאת הרגשתי שזה לא יכול לקרות בשום אופן. אנו עוקבים אחר החולים שלנו גם כשאנחנו הולכים הבייתה. לא הייתי מסוגלת לעזוב את המחלקה ולעבור את סוף השבוע במעקב אחר המדדים של אותו מטופל ועלה חשש שילכו וידרדרו בוודאות ללא התרופה. ״אני אמנם מאוד מתרגשת ומודה על תעודת ההוקרה אבל לא מרגישה שעשיתי משהו יוצא דופן אלא צעד טבעי ונדרש בהתאם למצבו הקשה של החולה, כמו כל עובדי הדסה אני מקווה שהמדינה תעביר את הכספים שהובטחו לבתי החולים הציבוריים כדי לסלק חובות לספקים שלהם, כדי למנוע מקרים קשים״.

פרופ׳ רוטשטיין אמר לרופאה: "נדמה לי שאני מתרגש אף יותר ממך. כשחברת תרופות או ספקית סירבה לספק לנו תרופות, שזכותו המלאה של כל חולה לקבל כמטופל בבית החולים, הגשמת את שבועת הרופא וגילית את פניה היפות של הרפואה, בנתינה שהיא הרבה מעבר לתפקידך".

נושאים קשורים:  ד"ר טלי בן אוליאל,  פרופ' זאב רוטשטיין,  אוסופולט,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
21.06.2021, 19:04

עצוב

אנונימי/ת
21.06.2021, 19:22

פרופ רוטשטיין ומשרד הבריאות לא צריכים להתרגש. הם צריכים לעבוד.

אנונימי/ת
21.06.2021, 22:00

כשאני קורא סיפור כזה, אני תמיד מנסה לחשוב אם אני הייתי נוהג באופן דומה במקרה כזה.
כל הכבוד טלי. אני שמח להבין שאנשים כמוך עדיין מסתובבים בינינו. שלא הכל רק ציניות ושיקולים אישיים.

אנונימי/ת
22.06.2021, 00:02

קו אדום נחצה. לא בעצם המעשה היות שהוא קורה מדי פעם, אלא בעצם הפרסום, הטקס ויחסי הציבור.

אנונימי/ת
22.06.2021, 06:03

אולי הפרופסור יפרוש לגמלאות עפי חוקי המדינה

22.06.2021, 08:38

נוגע ללב. שאפו לרופאה המדהימה

אנונימי/ת
22.06.2021, 09:17

בושה וחרפה.
לא כבוד ולא נעליים.
תעודת עניות למערכת.

אנונימי/ת
27.06.2021, 11:12

ממש כך. מקומם.