חדשות

תקנות חדשות: רופאים ורופאות יוכלו לעבוד עד גיל 71

תקנות עדכניות של נציבות שירות המדינה יאפשרו העסקת רופאים שנה נוספת מעבר לגיל 70, ביניהם רופאים בכירים ומנהלי מחלקות בבתי חולים

צוות רפואי. צילום אילוסטרציה

תקנות עדכניות של נציגות שירות המדינה יאפשרו מעתה לעובדים חיוניים בשירות המדינה, ביניהם רופאים בכירים ומנהלי מחלקות בבתי חולים ממשלתיים, לעבוד שנה נוספת מעבר לגיל 70 כפי שנקבע בתקנות קודמות. האישור הנדרש לשם הפעלת התקנות ניתן בסוף השבוע שעבר בוועדה העבודה של הכנסת בראשות ח"כ אפרת רייטן ודיווח ראשון על כך פורסם על ידי טלי חרותי-סובר ורוני לינדר ב"דה מרקר".

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, הסביר לקראת מתן האישור בוועדה כי דווקא עכשיו דחוף מאוד לתקן את תקנות שירות המדינה (גמלאות) העוסקות בהעסקת עובדים לאחר גיל הפרישה, שנחקקו לפני 18 שנה. הנציבות נתבקשה להציג נתונים ורשימות של בעלי תפקידים שביקשו הארכה בשנה או בשנתיים האחרונות, והתברר שאין כאלה. במהלך הדיון, כך דווח, התברר כי לנציבות אין מסד נתונים רלוונטי על עובדים המועסקים לאחר גיל הפרישה הרשמי או מתקרבים אליו וגם אין יכולת להוכיח שהדרישה להארכת שנות העבודה בשירות המדינה אכן קיימת בשטח.

לאישור שניתן יש גם פן אחר: שינוי התקנות, הודגש בדיווח, "עשוי לפגוע בלא מעט רופאות ורופאים צעירים ומבוגרים הממתינים שנים ארוכות לחילופי מנהלים במחלקות שלהם, וזאת כאשר כיום אין עדיין כהונת בכיר בלתי מוגבלת בעיקר למנהלי מחלקות ובתי חולים". קיימת טענה כי המינוי שהם מקבלים הוא עד הפרישה לגמלאות, "לכל החיים", מה שמבצר אותם בעמדת כוח מול דורות של רופאים המתחלפים תחתיהם ותלויים בהם. מצב זה גם פוגע בתמריץ של המנהלים להתחדש ולהצטיין. לא אחת תקופת הניהול נמשכת שני עשורים ואף יותר באותה מחלקה, ללא תלות ברמתו המקצועית של המנהל.

נציבות שירות המדינה גם טוענת שהשינוי בתקנות דרוש במיוחד כדי לאפשר העסקת רופאים עד גיל 71, בעיקר רופאים ורופאות במקצועות במצוקה. לפני ארבע שנים סיפקה הנציבות פתרון להארכת העסקת רופאים במקצועות במצוקה, אולם רק במידת הצורך, אפילו עד גיל 75. הוחרגו תפקידי ניהול כאשר נושא המשרה אינו מעורב במקצועות קליניים שבמצוקה.

תגובת נציבות שירות המדינה: "כשגיל הפרישה בישראל היה 65, הארכת השירות היתה לחמש שנים מגיל הפרישה, דהיינו עד גיל 70. מאחר שגיל הפרישה עודכן ל-67, נתבקש גם השינוי בתקנות". עוד נמסר כי הנושא מצוי בעבודת מטה.

נושאים קשורים:  נציבות המדינה,  רופאים גימלאים,  בתי חולים ממשלתיים,  חדשות
תגובות

האם לא מן הראוי לדרוש הגבלת אפשרות להעסקת פוליטקיאים לאחר גיל הפרישה, כך שפוליטקאים צעירים יכולו להתקדם . מה גם שאין כלל מחסור בפוליטיקאים והמקצוע ממש לא חיוני .

אנונימי/ת
27.06.2022, 20:24

יואל יקר, החתול שומר על השמנת ולא רוצה ללכת...

אנונימי/ת
27.06.2022, 21:34

גם עולם הרפואה רווי , לצערנו, לעיתים לא רחוקות, בפוליטיקה קטנה ולא ראויה.

אנונימי/ת
27.06.2022, 19:30

פרופ׳, פוליטיקאים נבחרים אחת ל… עי הציבור. מנהלי מחלקות ודומיהם לא ממש.

אנונימי/ת
27.06.2022, 19:47

אחרי גיל מסויים בכל תחום היכולות לא ממש כמו בגיל 30, 40. במרום לתת
לאנשים לנוח מוקדם יותר, נותנים להם להמשיך…וסליחה על המילים, גם לסכן חיי המטופלים. משהו היה מרגיש בנוח לדעת שהמנתח שלו/ה קצת…ככה ככה. חברה, עד לא מזמן בקשתם מחלק מהאנשים לצאת לפנסיה מרצון, עכשיו מבקשים מאחרים להמשיך. רפואה של היום הולכת לכוון הטכנולוגיה, רפואה מרחוק ועוד. במרום להשקיע בזה, משקיעים בדברים לא מציאותיים. ככה מנעיגים, ככה הוראות. ה׳ יעזור.

אנונימי/ת
27.06.2022, 20:48

בבחירה בין פנימאי ותיק , נגיד 66 לבין רופא מבוסס טכנלוגיה ... אין ספק במי בוחר המטופל. גיל ביולוגי הוא חסר משמעות, אם יכול להיות ראש ממשלה, למשל, בגיל גבוה , אין סיבה לסלקו רק כי היתה לו יום הולדת .

אנונימי/ת
27.06.2022, 20:29

שימשיכו כקלינאים לא מנהלים

אנונימי/ת
27.06.2022, 23:23

אין סיבות רבות להשאיר מנהל מחלקה מעל גיל 67. ממש אין.

אנונימי/ת
28.06.2022, 08:36

חשוב יותר להאריך את משך עבודת הרופאים הקלינאיים ולא של אלה, שעוסקים הניהול.